/ Fem nya barnspår i Funäsfjällen

2023-05-05

Fem nya barnspår i Funäsfjällen

Längdintresset i Funäsfjällen har alltid varit stort. Nu vill man göra intresset ännu större – för de minsta. Med fem nya äventyrsspår för barn.

Sagor som inspirerar

Med utgångspunkt i byarnas älskade maskotar har berättelser och pepp tagits fram som skyltas upp i Tänndalen, Tännäskröket, Bruksvallarna, Ramundberget och Funäsdalen.  Spåret på Funäsdalssjön är helt nytt, detsamma gäller Tännäskröket. Ramundbergets barnspår är på ny plats och med terrängvågor, bågar och figurer!

Gemensamt för alla spår är en sagoberättelse med inspiration och utmaningar som passar de minsta. Bakom initiativet står Funäsfjällens Ledbolag tillsammans med anläggningarna.

”Vi vill göra det inspirerande för barn och föräldrar att ge sig ut i skidspåret på sina första turer tillsammans. Vi hoppas att det här ska vara en hjälp på vägen för ett livslångt intresse för längdskidåkning ”, säger Mikaela Sundbaum, Funäsfjällens Ledbolag.

Spåren har premiär vecka 7 och har skyltats upp nu under vecka 6. Och står redo lagom till sportlovsveckorna. Ledbolaget kommer tillsammans med anläggningarna att bjuda in till mysiga invigningar där maskotarna klipper banden och skidar med alla barn.

Invigningsdatum och tider:

Ramundberget med Mickelina onsdag 15/2 kl.14.00

Tännäskröket med Malte Myskoxe torsdag 16/2 kl.11.00

Bruksvallarna med Goknulen torsdag 16/2 kl.14.30

Tänndalen Arena med Bärra Blåbär fredag 17/2 kl.18.00

Funäsdalssjön med Lilla Lo lördag 18/2 kl.11.00

Kontaktperson:

Mikaela Sundbaum, Funäsfjällens ledbolag, 0730- 40 62 00, mikaela@funasfjallensledbolag.se

Bläddra