/ Ny VD till Tännäskröket

Ny VD till Tännäskröket

Jonas Kojan och Tännäskröket

Jonas Kojan axlar återigen VD rollen

Tännäskröket går in i nästa utvecklingsfas och rekryterar i samband med det en ny extern VD. Under de senaste åren har anläggning haft en stark utveckling med fortsatta satsningar på boende och aktiviteter året runt. Inför vintersäsongen 2023 tillkommer 100 nya bäddar i exklusiva, liftnära lägenheter ritade av arkitekt Max Holst och samarbetet med Norrgavel fortsätter för en skandinavisk fjällkänsla och miljövänliga möbler. Till vintern öppnas Norrsia, ett friåkningsområde med nya randonnéeleder och offpiståkning för alla nivåer. Arbetet pågår också med att ta fram en ny detaljplan på ett av anläggningens två fjäll, innehållande 2000 nya bäddar, ett utökat aktivitetsutbud samt badhus och fler restauranger.

”Vi är stolta över att få välkomna Jonas Kojan som VD för Tännäskröket. Inför anläggningens nästa steg så kändes det självklart att ta in ny kompetens och stärka teamet på plats i Tännäs. Jonas gedigna erfarenhet, hans förankring i destinationen och sitt stora engagemang för värdskap ligger helt rätt och vi ser mycket fram emot att få jobba tillsammans” säger Jenny Callenholt som lämnar över VD posten efter 18 år av operativt engagemang i bolaget. Jenny, som är en del av ägarfamiljen blir kvar som arbetande styrelseordförande och ser fram emot att lägga mer fokus på utvecklingsfrågor.

Jonas Kojan tillträder den 1a november och ser fram emot att ta över stafettpinnen: ”Tännäskröket är den lilla fjällanläggningen med det stora hjärtat som ligger i Funäsfjällens vackraste by Tännäs. Att få möjlighet att tillsammans med ägarfamiljen och medarbetarna leda Tännäskröket mot framgång och tillväxt är hedrande”.

Jonas Kojan har en gedigen och bred erfarenhet från besöksnäringen. Han har varit verksam som platschef på skidorten Riksgränsen, jobbat som VD på Gotland Promotion där han bland annat arbetade med att digitalt tillgängliggöra och paketera besöksnärings produkter samt varit VD för en nordnorsk skidanläggning. Området känner han väl till, efter sina år som VD för destinationsbolaget i Funäsfjällen samt förvaltningschef för samhällsutveckling på Härjedalens Kommun.

För mer info kontakta:

Jenny Callenholt, Styrelseordförande Tännäskröket
tel 0708444455, mail jenny@tannaskroket.se

Jonas Kojan, VD Tännäskröket
tel 0706289979 mail jonas@tannaskroket.se

Kanske gillar du också det här?

Bläddra